Lotgenotencontact

www.vlinderkindcafe.nl

"Een Vlinderkindcafé is een ontmoetingsplek/bijeenkomst/praatgroep van initiatiefneemster Nathalie van Stijn, schrijfster van het blog My life blogs en het boek Lieve Juul.

Een plek waar ouders van overleden kinderen elkaar kunnen ontmoeten. Alle emoties zijn toegestaan en worden begrepen, want iedereen daar weet écht wat jij hebt doorgemaakt. En wat je nog meemaakt…"

www.metlegehanden.be

​"Met Lege Handen is een zelfhulpgroep van en voor ouders van een overleden baby ontstaan vanuit de behoefte om te praten met ouders die ook een baby verloren voor, tijdens of na de geboorte.

Wanneer je kindje sterft ...  Een mooie droom is plots afgebroken.
Je wereld staat stil terwijl rondom jou alles verder blijft draaien.  Je verdriet is soms te groot om te omvatten en vaak zo allesoverheersend. Wij, ouders van een overleden baby, leven met jullie mee. Graag willen we jullie een hand reiken en samen op weg gaan.

Bij elkaar vinden we begrip, erkenning en herkenning. Zit je vast, dan kan je nieuwe inzichten, gevoelens en manieren vinden om met je verdriet om te gaan. We kunnen praten, vertellen over ons kindje, over onze emoties, onze moeilijke momenten, we kunnen herinneringen ophalen ook al zijn deze schaars, …

We hebben allemaal een lange weg af te leggen. Niemand kan jouw verdriet wegnemen, maar je kan je wel gedragen, gesteund en begrepen voelen door lotgenoten.

De zelfhulpgroep MLH organiseert praatgroepen in Leuven (Wijgmaal), Antwerpen (Wilrijk) en Roeselare en Gent.
We bieden ook een gesloten facebookgroep voor lotgenoten aan, een openbare facebookpagina en een driemaandelijks tijdschrift 't Lichtpuntje."

www.facebook.com/groups/vlindersite

"Welkom op de Vlindersite Facebook Groep. Deze groep is besloten, wat het soms makkelijker maakt om dingen hier neer te zetten. Deze site is voor iedereen die 1 of meerdere kindjes verloren hebben.
Het is ook wel fijn als je je even voorstelt wanneer je nieuw bent in de groep. Je vertelt je verhaal wanneer jij hier aan toe bent, neem je tijd. Wij hopen dat je hier je steun mag vinden, wij willen iedereen heel veel sterkte wensen, het is niet makkelijk om je verhaal te vertellen en foto’s te zien of te plaatsen. "

Ken of ben jij een organisatie die niet in dit overzicht mag ontbreken? Neem dan contact met ons op.