Uitvaartbegeleiding

www.ima-afscheidszorg.nl

"Als welkom heten en afscheid nemen samenkomt.

Je hebt zo naar je kindje uitgekeken en nu komen welkom heten en afscheid nemen samen. Dat lijkt een onmogelijke taak. Wij kunnen je hierbij helpen door niet alleen aandacht te besteden aan het afscheid nemen maar juist ook aan het verwelkomen en leren kennen van je baby. Je kindje is geboren en verdient hier zijn eigen plekje. Samen gaan we kijken hoe we hieraan het beste vorm kunnen geven. Jij bent leidend; niets moet en (bijna) alles kan en mag.

ima afscheidszorg verzorgt de uitvaart van baby’s die rondom de geboorte zijn overleden. Je verliest niet alleen je kindje, je bent als moeder ook kraamvrouw. Je hebt een zwangerschap en een bevalling achter de rug. Dat vraagt om speciale zorg.

Bij ima afscheidszorg werken 7 vrouwen uit het hele land die allemaal op hun eigen manier ervaring hebben met het verlies van een baby’tje. Ook hebben we een samenwerkingsverband met Kitty van Dijk van Kleine Ster in Rotterdam.
Wij werken in de provincies Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel (west) en Flevoland."

Klik hier om meer te lezen over de ervaringen van ouders, zorgprofessionals en de ima medewerkers.

www.monuta.nl

"Na het overlijden van een dierbare komt er veel op u af. In korte tijd moet u alles regelen voor de uitvaart, terwijl uw hoofd er niet naar staat. Met onze jarenlange ervaring helpen wij u graag in deze moeilijke periode. We nemen u de zorg uit handen, zodat u rustig afscheid kunt nemen.

U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op 0800 - 023 05 50

Wij staan voor u klaar, ook als u ergens anders of niet verzekerd bent

Monuta is op 150 plaatsen in Nederland aanwezig

Heeft u vragen over wat wij voor u kunnen betekenen? Bespreek uw wensen en ideeën gerust met ons. Er is meer mogelijk dan u misschien denkt.

Een van onze uitvaartverzorgers komt naar u toe voor het regelen van de uitvaart. Tijdens dit gesprek maakt u kennis met elkaar en vertelt u meer over uw overleden dierbare. Onze uitvaartverzorger zal alvast wat mogelijkheden met u doornemen, om een zo persoonlijk mogelijke uitvaart te regelen. Tijdens het eerste gesprek komt aan bod wat er op de rouwkaart moet komen staan. Zoals de keuze voor begraven of cremeren en de locatie en het tijdstip voor de uitvaart. De invulling van de uitvaart kunt u in de komende dagen in alle rust vorm geven."

www.houvast-uitvaartzorg.nl

"Jullie wensen staan bij ons voorop. Er is ontzettend veel mogelijk. Dat is fijn, maar kan ook ingewikkeld zijn. Wij helpen jullie bij het ontdekken van jullie wensen en we zullen er alles aan doen om dat te realiseren.

Om op een goede manier afscheid te kunnen nemen, leert onze ervaring dat het belangrijk is om je kindje eerst te leren kennen. Wij ondersteunen jullie bij het maken van waardevolle herinneringen, zodat jullie met een goed gevoel aan deze moeilijke periode terug kunnen denken.

Als ervaringsdeskundigen en professionals weten wij dat goede begeleiding een grote steun is op het moment dat je wordt overvallen door intens verdriet. In korte tijd zullen jullie veel beslissingen moeten nemen. Je kunt vertrouwen op onze kennis en expertise zodat jullie de keuzes kunnen maken die het beste bij jullie passen.

Houvast biedt uitvaartzorg aan kinderen tot 1 jaar. Wij werken in de regio Brabant, Zeeland, Zuid Gelderland en Noord-Limburg. Komen jullie van buiten deze regio, neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen wat we kunnen betekenen voor jullie."

Ken of ben jij een uitvaartbegeleider die niet in dit overzicht mag ontbreken? Neem dan contact met ons op.