Uitvaart- en afscheidproducten op maat

www.hartvanhout.nl

"Op 25 juni 2007 verloor Arnaldo Lopez zijn eerste kindje “Silvan” in de 29ste week van de zwangerschap. In plaats van kinderkleertjes kopen moesten Arnaldo en zijn partner nadenken over een kistje voor hun kindje…

Arnaldo besloot zelf een kistje te maken uit een massieve boomstronk. Een prachtig “hart van hout” was het resultaat. Al snel besefte hij dat hij ook andere ouders troost zou kunnen bieden met zo’n kistje. Nu, enige tijd later en inmiddels vader van een gezonde zoon, is de tijd daar om ook voor anderen prachtige houten kistjes te maken.

De harten worden nu van gelaagd, ecologisch populierenhout gemaakt en zijn verkrijgbaar in maten van 15 cm t/m 60 cm, voor miskramen, prematuren en voldragen baby’s. Sinds enige tijd biedt Arnaldo de kistjes ook aan als urn of herinneringskist en maakt hij diverse andere harten."

www.kindermandjes.nl

"Het overlijden van een kind tijdens of na een zwangerschap is het ergste dat een ouder kan overkomen. En voor deze kinderen was tot een paar jaar geleden bijna niets; geen kleding en geen modern uitvaartmandje of uitvaartkistje. Amelius in Apeldoorn heeft dit gat opgevuld en geeft ouders in deze moeilijke periode daarom warmte en de mogelijkheid om op een mooie manier afscheid te nemen van hun kindje."

www.monpetitkleding.nl

"Als je kindje overlijdt, is dit een zeer ingrijpende emotionele gebeurtenis.

Je hebt maar een korte tijd om afscheid te nemen en er is veel te regelen. Natuurlijk wil je het mooiste en liefste voor wat je zo dierbaar is.

Speciaal voor overleden kindjes vanaf 19 weken heb ik met veel zorg en liefde kleertjes en mandjes ontworpen. "

www.sterrenkindje.nl

"Een unieke, persoonlijke en handgemaakte draagmand en wikkeldoek voor baby’s die rondom de geboorte overlijden. De draagmanden en wikkeldoeken zijn verkrijgbaar is verschillende formaten, passend bij de duur van de zwangerschap of leeftijd van de baby. De draagmand is geschikt om de baby van het ziekenhuis naar huis te (laten) brengen, om de baby in op te baren, maar ook voor het definitieve afscheid.
Een draagmand die uitstraalt hoe mooi, puur, kwetsbaar, lief en vooral welkom jullie baby is!"

www.hemelwieg.nl

"De Hemelwiegjes zijn met de hand gevilt. Van merinowol gecombineerd met zijde en vlasvezels. Ook is er gebruik gemaakt van zijde stof, het geheel wordt bewerkt met water en groene zeep tot een hemelwiegje. Alles is van natuurlijke materialen waardoor het heel zacht aanvoelt. Doordat het handwerk is, is er van elk hemelwiegje 1 exemplaar. Ook is het mogelijk een hemelwiegje in opdracht te laten maken, gepersonaliseerd.
Een hemelwieg is gemaakt voor levenloos te vroeg geboren kindjes en hun ouders, om ook voor deze kindjes een mooi afscheid te verzorgen. Het is een hele moeilijke tijd, en hoe fijn is het dan om je kindje bij je te houden, een paar dagen voordat het afscheid komt. Deze periode wordt langer mogelijk met de watermethode, tot wel 5 dagen"

www.prematuurkistje.nl

"Jullie kindje is tijdens de zwangerschap, bevalling of erna overleden, niemand ter wereld kan dit intense verdriet bij jullie overnemen, ook wij niet. Wel kunnen wij jullie mooie producten aanbieden, zodat je mooi en liefdevol afscheid kan nemen van jullie zo innig geliefd kindje.

Bij ons vindt je een grote collectie uitvaartmandjes en -kistjes, speciale  foetuskistjes, baby urnen, assieraden en andere uitvaart, gedenk en troost producten.

Onze producten zijn met veel liefde handgemaakt en uniek, wij bieden ze jullie aan voor een vriendelijke prijs en tevens goede service."

Ken of ben jij een bedrijf dat niet in dit overzicht mag ontbreken? Neem dan contact met ons op.