29 augustus 2018

Wat een week !

Er is net een nieuwsbrief uitgekomen, maar na deze week hebben we al weer net zoveel te vertellen.

Vorige week woensdag 22-08 gingen we van start met een bezoek aan het ziekenhuis Jan Yperman en de ziekenhuizen van AZ Delta. Zij hadden bij een bezoek aan AZ Zeno te Knokke onze dozen gezien en ze wilden graag meer informatie.

Allereerst werden we hartelijk ontvangen bij Jan Yperman te Ieper waar we een fijn eerste gesprek hadden. Vervolgens schoven we in Roeselare aan bij medewerkers van de campussen Menen, Torhout en Roeselare. Na afloop wilden alle vier de ziekenhuizen graag gebruik maken van onze memoryboxen, eind september zullen we starten op deze locaties.

Vrijdag 24-08 gingen we wederom op pad en vertrokken we vroeg in de ochtend naar Antwerpen, waar we een bezoek brachten aan Christine van het Berrefonds.

De centrale missie van het Berrefonds is steun bieden aan ouders die een kindje verliezen. De eerste jaren lag de focus daarbij vooral op ouders die hun kindje moeten afgeven tijdens de zwangerschap of niet lang na de geboorte. Sinds kort werken ze ook aan een aanbod voor ouders die heel plots een kindje moeten afgeven dat al wat ouder is. Dit alles doen ze door verschillende projecten uit te werken waarin het koesteren van een kindje centraal staat. Ze bieden bv. een herinneringskoffertje, de koesterkoffer en nazorg in de vorm van het koesterhuis, evenementen en praatgroepen.

Wat was het fijn om eens te kunnen kijken hoe zij het allemaal doen. We konden een hoop leren van de bijna 10 jaar ervaring die Christine inmiddels heeft opgedaan. Op een prachtige locatie verrichten ze bijzonder mooi werk.

Na ons bezoek aan het Berrefonds ging de reis verder naar het hoofdkantoor van Veritas. Zij willen ons blijven helpen en zullen ons dus garen blijven doneren. Wat doen we nu precies met al die garens? Hierop zal ik uitgebreid terugkomen in een volgende blog. Na ons bezoek aan het hoofdkantoor zijn we gelijk naar één van de Veritaswinkels gegaan om mooie garens in te slaan. Voorlopig kunnen we weer even vooruit om de nieuwe dekentjes en olifantjes te haken voor in de memoryboxen voor AZ Delta en Jan Yperman.

Zaterdag 25-08 stond opnieuw Stichting Hanne op de agenda, die dag vond namelijk het geweldige kinderfestival Op Boevenpad plaats in Terneuzen, op het terrein van V.V.Terneuzen. Als Stichting Hanne waren we hier ook aanwezig, de opbrengst van de loterij was voor ons bestemd. Uiteindelijk mochten we €142.50 in ontvangst nemen. Heel erg bedankt voor deze geweldige gift Op Boevenpad!

Zondag 26-08 stonden we vervolgens op de rommelmarkt in Philippine tijdens de Mosselfeesten. De verkoop en het collectebusje zorgden hier voor een opbrengst van €149.15 voor de stichting.

Aan het eind van deze volle week bracht ik vandaag nog een bezoek aan Make a Memory in Westerhoven. Make a Memory fotografeert, wanneer ouders dit willen, kosteloos hun ernstig zieke, terminale of overleden kind in de leeftijd van 23weken zwangerschap tot en met 17 jaar. De ouders ontvangen daarna een boekje met vijf afdrukken en een dvd met alle foto’s in hoge resolutie. Ze zijn dag en nacht bereikbaar en waarborgen maximale privacy.

Make a Memory bestaat inmiddels 10 jaar en werkt samen met 140 professionele fotografen. Vandaag hebben we gesproken over hun ervaring, werkwijze en plannen. Ook heb ik natuurlijk verteld over het werk dat Stichting Hanne doet en onze dozen laten zien. Wie weet kunnen we elkaar in de toekomst helpen en hiermee nog meer ouders tot steun zijn.

Vol inspiratie, dankbaarheid en nieuwe ideeën sluiten we deze week af.

Liefs Marlieke