1 december 2017

De website is online!

Daar is ie dan, eindelijk online, de website van Stichting Hanne. Hoewel de aanleiding verdrietig is, vind ik het fijn, dat na al ons harde werken nu een echte start gemaakt kan worden met ons goede doel.

Na veel schrijven, wissen en wijzigen is nu alle tekst voor de website en het boekje klaar. Dat heb ik natuurlijk niet alleen gedaan. Ik wil dan ook iedereen bedanken die me geholpen heeft, de groep lotgenoten die hebben meegedacht, de medewerkers van het ziekenhuis de Honte die met een aantal nuttige aanpassingen kwamen en Tessa van Studio Brand New Day voor de ideeën. Ook hebben het boek Stille baby’s en de Handvaten van de website www.hetallermooist.nl me erg geholpen, maar het meest heb ik gehad aan mijn ouders die keer op keer alle teksten hebben gelezen, herlezen en verbeterd bij elke nieuwe versie, zodat de tekst nu hopelijk bijna foutloos en vlot leesbaar is voor iedereen.

Ook de eerste memoryboxen zijn klaar, over de inhoud ervan vind je meer op de website. De oma’s van Hanne en ik hebben hard ons best gedaan om verschillende sponsoren te zoeken, we zijn meerdere keren op pad gegaan en ik ben dan ook blij dat we zoveel bedrijven hebben gevonden die ons kosteloos wilden helpen, sommigen boden het zelfs spontaan aan!

Notaris Stolker heeft onze stichting officieel vastgelegd , Laveto heeft voor ons de website ontwikkeld, Studio Brandnewday verzorgt al ons grafisch ontwerp en Drukkerij Polka Print al ons drukwerk. Vervolgens heeft Nelleke Goethals Photography foto’s gemaakt van onze mooie dozen en de inhoud ervan, de dagboekjes in de doos zijn gesponsord door Made by Melissa, de theelichtjes door Kado & Co en het garen hebben we gekregen van Yarn & Colors en éénmalig van Søstrene Grene. Allemaal enorm bedankt dat jullie ons zo willen helpen. En natuurlijk een extra dankjewel voor de oma’s van Hanne, mijn rotsen in de branding, ze gaan overal mee naartoe, hebben al zoveel gehaakt en hebben altijd een luisterend oor voor al mijn vragen.

Alle dekentjes en knuffeltjes zijn nu nog gehaakt door ons en we hebben ons best gedaan ze met veel zorg samen te stellen. Voorlopig zijn er alleen dozen beschikbaar in het ziekenhuis de Honte in Terneuzen, maar in de toekomst zouden we graag willen uitbreiden naar andere ziekenhuizen met behulp van donaties en vrijwilligers, maar dat is weer een volgende stap.

Onze eerste box is inmiddels gedoneerd en dat is natuurlijk heel verdrietig. Het liefst zou ik zien dat er nooit meer een doos nodig is voor de ouders van een sterrenkind. Geen enkele ouder zou ooit afscheid van zijn kind moeten nemen, maar helaas is de realiteit dat er nog teveel baby’s overlijden. Toen de aanvraag kwam was nog niet alles compleet, maar hebben we toch besloten om een eerste box naar het ziekenhuis te brengen. Wat lief dat we een berichtje van de ouders ontvingen om ons te bedanken voor de box. We doen dit niet voor niks, we kunnen dit onmenselijke verlies niet voorkomen, maar we kunnen wel iets doen om de ouders zo mogelijk een beetje te helpen.

Ik heb de website met veel zorg samengesteld en ik hoop dan ook dat ouders er steun uit kunnen putten. Natuurlijk hoor ik het graag wanneer er nog iets aangevuld, veranderd of verbeterd kan worden, stuur mij dan gerust een mailtje.

Voor nu zal ik jullie vooral laten lezen en bekijken. Wij zouden het natuurlijk heel erg op prijs stellen als jullie een donatie willen doen om ons te steunen, dan kunnen we zoveel mogelijk sterrenouders helpen met een memorybox.

Marlieke de Steur

Mamma van Hanne en voorzitter van Stichting Hanne